سئو در اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

ترفندهای بهینه سازی پیج اینستاگرام برای گوگل
سلام خدمت همراهان ارزشمند آکادمی انار، با ترفندهای بهینه سازی پیج اینستاگرام برای گوگل در خدمت شما هستیم. سعی کنید این مقاله را با دقت فراوان تا فرجام به اتفاق ما باشید چون شاید کلیات رو بدونید ولی قطعاً این مقاله جزئیاتی داره که میتونه به شما در این گذرگاه کمک کنه و مانند همش این کامل ترین مقاله ای است که در سطح وب هستی دارد پس جستجو رو متوقف کنید و روی آموزش متمرکز شوید.

سئو در اینستاگرام امکان پذیر است؟ بله از اونجایی که میدونید شبکه اجتماعی اینستاگرام در نسخه وب هم ارائه شده و از آدرس instagram.com قابل دسترس است و چنانچه ایدی خویش را به انتهای این آدرس اضافه کنید صفحه شما در مرورگر هم قابل نمایش است حال که اگر پیج شما public (عمومی) باشد پست های شما هم نمایش دیتا می‌شود ولی رفته رفته اینستاگرام تدابیری برای نمایش بهتر اکانت ها و پست ها در گوگل هم ترتیب داد که در این آموزش گسترده راجبش صحبت می‌کنیم.

 

چطور پیج یا پست اینستاگرام ما در گوگل هم نمایش داده میشه؟
اگر با کلمه سئو آشنا هستید که هیچی، ولی اگر آشنا نیستید میتونید مقاله “سئو چیست؟” را مطالعه کنید. خیلی خلاصه فرآیندی که ما انجام میدیم تا تارنما ما در صفحات ابتدایی گوگل نمایش داده شود SEO گفته می‌شود. خب همانطور که میدانید حضور در نتایج ابتدایی گوگل مایه میشه که کاربران زیادی با ما از طریق گوگل آشنا شوند. حالا ازونجایی که اینستاگرام هم این فرصت رو برپایی کرده که پست ها و اکانت های موجود در این فضا نیز در گوگل نمایش دیتا شوند پس یه سری ترفندها و تکنیک ها هست که اگر رعایت نماییم شکیبیدن و شانس دیده شدن ما را افزایش میده…

همانطور که میدانید در علم SEO هیچ قطعیتی وجود نداره، یعنی اینکه اگر چندتا کارو سپریدن بدیم سریعاً نتیجه بگیریم! خیر ولی میتونیم شانس خودمون رو مدام افزایش بدیم و با سعی و پشتکار این رویداد بیفته، گرچه اگر بخواهید بصورت حرفه ای ورودی از گوگل دریافت کنید بهترین کاری که باید بکنید تاسیس یک تارنما و رعایت قواعد SEO در آن است. که ما در دوره وبمستران نوآور این تعلیم ها را کامل به شما میدیم.

در پیوستگی این مقاله رو ترتیب بندی می‌کنیم به سه بخش زیر:

1- ساختار پروفایل

2- پست ها

3- لینک سازی

 

1- بهینه سازی پروفایل اینستاگرام
در قدم نخست باید یک پروفایل بهینه را در اینستاگرام داشته باشیم! اما چگونه؟ پهنا می‌کنم. به تصویر پایین نگاه کنید.

ساختار پروفایل اینستاگرام
نکته: نخست از کل لازم است که پروفایل شما پابلیک یا عمومی باشد یعنی پست های شما برای کل نمایش دیتا شود.
نکته2: بهترین حالت این است که حساب کاربری شما ارتقا مکشوف به اکانت حرفه‌ای (بیزینسی) باشد.
حالا مواردی که در تصویر بالا هم به آن اشاره شد را با دقت اکثریت در پیوستگی رسیدگی می‌کنیم.

نام کاربری بهینه (URL)
داشتن یه اسم کاربری بهینه نقش مهمی داره چون حکم همون URL صفحه شما رو داره ما در سئو سایت آدرس URL هر صفحه اهمیت زیادی برامون داره چون گوگل میتونه بفهمه توی اون صفحه چه خبره یا سوژه این صفحه چیه! فرض رو بر این بگیر اکنون همین نوشتار ای که مشغول مطالعه آن هستید آدرس URL چیه؟ TAnar.ir/Seo-instagram دقت کردید؟ جستار این نوشتار هم در ارتباط با سئو اینستاگرام هست.

حالا توی اینستاگرام هم به همین چهره مثلاً اگر بلاگر هستید میتونه نام شما یا نام مستعار شما اسم کاربری‌تون باشه مثل: amir_kazemi یا sadaf_beauty این نام کاربری برابر نام پارسی پیج شماست. که دیگه بیچارگی نباشه در عنوان صفحه هم ناچار باشیم نام خودمون رو به انگلیسی تکرار کنیم.

اگر برند هستید مثلاً adidas یا kalleh_brand یا Digikala_official که اسم خودتون در ایدی صفحه داشته باشید البته اینجا من ایدی مناسبی ندارم چون ایدی من amir_fki هست که مخفف کلمه amir fakhari شده و چون اسم کاربری های هم نام کاملاً پر شده بود مجبور شدم و دیگه تغییر مجددش برای ما صلاح نیست. اما شما سعی کنید رعایت کنید.

عنوان پیج (عنوان صفحه)
همونطور که میدونید عنوان پیج یا صفحه شما خیلی مهمه، هنوزم میبینیم بعضیا توی عنوان صفحه از بسم الله و تابع قوانین و اینجور جملات استفاده میکنن، عنوان صفحه شما باید یا اسم شما باشه یا اسم برند شما، یا کلمه کلیدی شما

مثلاً اگر من در عنوان صفحه خودم نوشتم امیرحسین فخاری، به این انگیزه است که اگر کسی این نام را در اینستاگرام جستجو کرد، به پیج من برسه، حالا اگر جا شد و تونستید یه واژه کلیدی هم ساحل اسم خودتون یا نام دیجیتال مارکتینگ ، که اگر کسی عنوان شغلی من رو هم در اینستاگرام جستجو کرد به صفحه من برسه، یا مثلاً توی عنوان صفحه اگر بنویسید کرایه ویلا ، توی سرچ این واژه بخت دیده شدن دارید.

دلیل دوم اهمیت عنوان پیج بخاطر اینه که اگر در مرورگرتون پیج خودتون رو باز کنید میبینید که عنوان شما در تب مرورگر نمایش دیتا می‌شود در سئو سایت ما به این موضوع میگیم Title صفحه که نقش مهمی هم در ایندکس صفحه ما داره.

 

متن بایو (متا دیسکریپشن)
میدونستید متنی که برای بایو مینویسید حکم همون meta description صفحه شمارو داره؟ بعد با دقت خودتون رو معرفی کنید چون در دیده شدن صفحه شما هم کارایی داره، البته به تازگی گوگل تعداد فالوورها و فالووینگ های اون پیج هم در متن توضیحات به نمایش در میاره.

خلاصه کوشش کنید متن بایو هم بهینه برای بیننده باشه هم بهینه برای گوگل چون وقتی برای مخاطب مینویسید بالطبع کلمه کلیدی مربوط به خودتون رو هم بکار بردید.

طنز گوگل سئو
چیکار نماییم پست هامون برن توی گوگل؟
حالا میرسیم به بخش جذاب مقاله‌مون این سوال که چیکار کنیم پست هامون برن توی گوگل خیلی از ما پرسیده میشه! جواب خیلی ساده هست یه تعداد از پست های شما همینجوری به تشخیص گوگل وارد صفحه images های گوگل میشه ولی ما هم میتونیم در این نتیجه گوگل تاثیرگذار باشیم؟ بله اینستاگرام مدتی قبل قابلیت Alt عکس ها را به این برنامه اضافه کرده که دقیقا برای همین موضوع هست.

خاصیت Alt تصاویر چیست؟
در گذشته گوگل توانا به درک عکس ها تارنما شما فقدان به همین خاطر تگی در html به کار گرفته شد که اسم تصویر را به گوگل معرفی کنه تا گوگل بتونه بفهمه این تصویر دقیقا موضوعش چیه! البته اکنون هم که هوش مصنوعی گوگل ترقی چشمگیری داشته اما بازهم اخ داره به مشهور که شما برای alt تصاویرتون پیمان دادید توجه کنه و چکیده اهمیت خودش رو به هیچ عنوان از دست نداده و یگانه از پارامترهای مهم برای فهم تصویر به شما می‌آید.

حالا ما به راحتی و در چند قدم ساده میتونیم یک نام کلیدی برای ویژگی Alt تصاویر در اینستاگرام انتخاب کنیم.

 

2- بهینه سازی پست ها در اینستاگرام
قدم نخست در بهینه سازی پست ها تنظیم کردن خاصیت Alt تصاویر در اینستاگرام است این پروسه زمانی انجام میشود که در حال آپلود کردن یک پست جدید هستید. هنگامی که در حال پست گذاشتن هستید تنظیماتی با عنوان Advanced Settings هستی دارد که باید روی آن کلیک کنید و مثل تصویر پایین عمل کنید:

خاصیت alt عکس ها اینستاگرامآموزش alt تصاویر در اینستاگرام

 

 

 

 

 

 

 

 

پس هنگام ارسال پست به گزینه Advanced Settings مراجعه کنید و بین گزینه های موجود روی گزینه Write Alt Text کلیک کنید و در قسمتی که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید اینستاگرام فرمان نگارش یک متن برای عنوان این تصویر به شما می‌دهد که باید دقیقاً واژه کلیدی باره نظرتون رو وارد کنید و در پایان روی Done کلیک کنید الی دگرگونی ها اندوخته شود. نکته جالب این است که اینستاگرام برای پست های چند اسلایدی هم این امکان رو در عقیده گرفته که برای هر تصویر یک Alt Text جداگانه تعریف کنید.

موارد دیگری که در ارسال پست میتونه اهمیت داشته باشه، متن کپشن و هشتگ های که استفاده می‌کنید هست. خب متن کپشن شما با تکرار کلمه کلیدی مربوط میتونه توان بگیره و زودتر در گوگل به نتیجه برسه، البته تمام اتمام این فرآیند بازم میگم تنها داره شانس شمارو افزایش میده و هر چقدر پیج شما بازدید اغلب و بهتری داشته باشه قطعاً پروا بیشتری هم از گوگل گرفتن میکنه.

 

3- لینک سازی در اینستاگرام
اما اگر میخواهید که پیج اینستاگرام شما نتیجه بهتری اخذ کنه باید بدونید که دقیقاً مشابه تارنما که ما لینک سازی می‌کنیم تا در گوگل رتبه بگیریم توی اینستاگرام هم همین قانون دستور فرماست. فقط باید بدانید که شکل لینک سازی در اینستاگرام یکم متفاوت هست مثلاً ما در تارنما شدنی در مقالات خودمون به دیگر مقالات سایت خودمون لینک بدیم که بهش میگیم، لینک سازی داخلی و یا شدنی از سایت های دیگران بخواهیم که به مقالات یا صفحات سایت ما لینکی ایجاد کنند که حالا یا در ازای تبادلی یا پولی یا هر چیزی به این روش هم میگیم لینک سازی خارجی.

در اینستاگرام هر چقدر شما اغلب کامنت برای دیگران بذارید و پیجتون در صفحات مختلف اینستاگرام و خصوصاً پیوسته بیشتر دیده بشه براتون هم از نظر بازدید پروفایل تاثیرگذار خواهد بود و هم از عقیده نتیجه بهتر در گوگل. پس فعال باشید، اگر ایدی شما در کپشن سایر پیج ها قرار بگیره یا تگ بشین روی پست های سایرین هم پرتو دسته خواهد بود، وانگهی وقتی شما روی پست های خودتون سایرین رو تگ می‌کنید این فرصت رو برای خودتون ایجاد کردید که در بخش تگ شده های پروفایل اون شخص دیده بشین که خب این جستار هم از عقیده گوگل اهمیت داره و هم از نظر افزایش بازدید پیج.

استفاده از هشتگ ها و لوکیشن ها هم مختصر کارایی نیست و در واقع شما با اینکار پست خودتون رو دارید صفحات گوناگون اینستاگرام به نمایش در می‌آورید بسیاری از هشتگ ها در اینستاگرام هستند که در گوگل هم رتبه نکویی گرفتند و در نتایج جستجو نمایش دیتا میشن بعد اگر پست شما هم تو این هشتگ پیمان بگیره برآیند اینکه نمایه بهتری توسط خزنده های گوگل خواهید داشت و شانس شما افزایش پیدا میکنه…

 

چک فهرست سئو اینستاگرام
حالا اگر بخواهیم یک چک فهرست سئو از اینستاگرام داشته باشیم می‌توانیم موارد ذیل را در نظر بگیریم.

نام کاربری شامل کلمه کلیدی
عنوان صفحه (تایتل پیج)
بیو بهینه (کلمه کلیدی دربرگیرنده بشه)
خاصیت Alt text تصاویر در پست ها
استفاده از کلمات کلیدی در کپشن
استفاده از هشتگ های مرتبط
استفاده از لوکیشن
کامنت مارکتینگ
تگ اخذ از پیج های پربازدید
محتوای اختصاصی (کپی نکنید)
تعامل با مخاطبین
پیج Public (عمومی باشد)
حتماً پیج را به حالت business یا Creator ارتقا دهید

این ها مواردی بود که بصورت چک لیست سئو اینستاگرام باید در عقیده بگیرید توجه داشته باشید محتوای شما رکن بنیادین دارد و این تکنیک ها و ترفندها کل زمانی کارساز خواهد بود که محتوای شما واقعاً جذاب و اختصاصی باشد. پس روی تولید محتوا وقت بذارید. مطالب گفته شده در این نوشتار بخشی از دوره جامع 0 لغایت 100 اینستاگرام می‌باشد که رهنمود میدم اگر منظور تکاپو حرفه ای در اینستاگرام را دارید میتوانید در دوره اینستاگرام ما کمپانی کنید و اطلاعات خودتون رو چند مساوی کنید.

منبع:

https://avashtech.com/what-is-instagram-seo/





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: